stallatlas

Direktlänk till inlägg 10 juli 2014

Hett värre!

Av Pia o Jörgen - 10 juli 2014 15:34

Hade man inte vetat att vi befann oss i lilla Rockneby igår skulle man kunnat tro att vi var utomlands istället. För igårkväll visade temperaturen drygt 26 grader. I bilen på vägen hem 26,7 för att vara exakt.


Pia hade vattnat ordentligt sedan lunch men ca 30 minuter efter att hoppträningen börjat märkte man knappt att det varit vattnat alls.  Själv fick jag tyvärr inte vara med då jag lyckats bryta fingret förra veckan då jag och Femme De Menage hopptränade för Pia. Så både hon och jag fick snällt vila och titta på när Pia hoppade De La Cupido våran häst efter Cardento.

I första gruppen hoppade Johana Grant våran De La Pepido efter hiphop. Eller Peppe som han kallas. Johanna bor ju numera utomlands. Du hittar hennes blogg här.


Blev otroligt sugen av att titta på hoppträningen så nu får fingret allt ta och läka ihop så jag kan börja rida igen. Tyvärr tar det väl en 4-6 veckor innan det är hyfsat bra igen.


Här är lite bilder från kvällen hoppträning. Efter bilderna hittar ni länkar till fler bilder från kvällen hopplektion.


Får nog bygga ut den lilla läktaren vid stallet då det brukar bli rätt fullt av folk då det är fint väder och hoppträning för Hans-Olof Ottosson.

 

     


Länk till bilder


Länk till mina flera bilder på mitt facebook konto.


Länk till våran Youtube kanal.


Länk till våran Photobucket där du hittar äldre bilder.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia o Jörgen - 25 juni 2015 13:14

Nu var det länge sen jag skrev nåt inlägg på Stall Atlas blogg.   Igår kväll var det åter hoppträning för Hans-Olof Ottosson hemma i paddocken. Otroligt kul att se hur mycket många av både och hästar har utvecklats.   Kul att se Sara på en av...

Av Pia o Jörgen - 7 januari 2015 16:13

Under trettonhelgen har vi haft Hans-Olof Ottosson hemma hos oss i Rockneby och hållt i en 2 dagars hoppträning.Ni hittar klippen från träningarna under våran Youtube kanal. Kommer lägga upp flera klipp imorgon i spellistan från sista träningen. ...

Av Pia o Jörgen - 12 juni 2014 13:18

Igår var det dags för första utomhusträningen hemma i Rockneby för Hans-Olof Ottosson.   Vi har försökt att vara ute flera gånger innan men varje gång har det regnat på onsdagarna. Så var det även detta gången men smhi lovade att det inte skulle ...

Av Pia o Jörgen - 11 juni 2014 10:46

Hej lite ideer om att låta tillverka lite exklusivare boxskyltar i ädelträ så som ek / jakaranda.   Har plockat fram några förslag och undrar om det finns något intresse av dessa skyltarna.   Det kommer i senare skedde förmodligen kunna bestä...

Av Pia o Jörgen - 29 maj 2014 08:29

Igår var det dags för Hans-Olof Ottosson träning igen och det gick riktigt bra.   Tyvärr han jag inte hem till första grupperna men det blev lite kort o film i alla fall. Pia o jag delade på Femme samt att Pia även red Peppe.     Frida...

Ovido - Quiz & Flashcards