stallatlas

Alla inlägg under mars 2011

Av Pia o Jörgen - 31 mars 2011 10:43

Flaming Star en elegant sv ridponny 146 cm .Välutbildad med bra gångarter och en bra hoppteknik. Nyligen gått 5års-championatet i Falkenberg på 71% o 67,5%. Tränas regelbundet dressyr och hoppning. Flaming Star är e Roadleas Dancing Gold u Flaming Pie ue Bellini. Ryttare Pia 0730-467626
vid telesv smsa. Ädel snygg ponny för den som vill satsa. Pris 150.000



ELEGANT DEWEL 2 år e Speykbosch Diablo BRP 11 ue okänd. Ädel snygg modell. Pris: 25.000 kr.
ELEGANT GIRL 1 år e Speykbosch Diablo BRP 11 ue okänd. Ädel snygg modell. Pris: 22.000 kr.
Kontakta Pia Asplund Ohlsson 0730-467626
telesv sms:a om ej svar
www.stallatlas.se

Av Pia o Jörgen - 2 mars 2011 21:22

Helgen som gick så var jag både stallchef och dräng. Pia var iväg till göteborg på banbyggarkurs. Så jag körde henne till tåget redan på torsdagen vid lunchtid. Vi svängde först förbi min stora lille bror på Växercafe så att pia skulle få med sig lite riktigt mat. Sen var det hem igen och försöka sköta det dagliga jobbet på telia samt sköta gården. Som tur var hade jag hjälp av mamma och pappa annars hade det nog blivit synd om hästarna för det var otroligt mycket telefonmöten samt felsökningar på jobbet både torsdag och fredag. Problemet är ju att en annan är ju inte lite snabb på att mocka eller plocka ihop mat till hästarna som pia är som gör det varje dag. En annan står ju mest för vatten bärande och köra traktor och hjälper ju mest till på kvällarna i stallet. Men nu var det dags att bekänna färg både torsdag-fredag och större del av lördagen. Men med pappas hjälp att väga hög och mamma som stod för matlagningen och eldningen i vedspisen så gick det vägen. Nu hade vi ju lyckats pricka in det så att det var stilhoppningstävling på KBF på torsdagkväll samt träning för Hans-Olof Ottosson på fredagen så det var ju inte en massa hungriga och törstiga hästar som skulle födas och tas in och ut.


Så i fredags fick jag för första gången på 2 år rida på Tammis "Tamagotchi" en hopplektion för Hans-Olof Ottosson. Det var väl tur att Pia inte var hemma för jag red väl inte jätteväl med sätet men roligt hade vi både Tammis och jag tror jag även om det gick lite fort på slutet.



Ni hittar även flera klipp från Hans-Olof träningen på våran kanal på YouTube


Sen måste jag skicka ett stor tack till mina underbara föräldrar som hjälpte mig då min älskling var iväg till göteborg utan er så hade jag inte hunnit sova många timmar varje natt. Nu blev det ju inte jätte många timmar ändå då hästarna ville ha mat 06.30 och katterna tyckte att det var dags att gå ut 05.25 men en 6-6.5 timme per natt fick vi nog ihop i alla fall. Tur att Pia är hemma och tar hand om det mesta när det gäller hästarna det räcker att  hjälpa till i stallet att vara stallchef och dräng samtidigt det blir lite mycket. ;-) Men våra små plåster på lösdriften är söta. Pappa saknade dem små liven på söndagen då han inte fick hjälpa till att väga hö och köra vatten.


      

Ovido - Quiz & Flashcards