stallatlas

Alla inlägg under oktober 2010

Av Pia o Jörgen - 30 oktober 2010 23:56

Jaha då var det lördag och dags att jobba igen. Idag så var mor och far samt pias föräldrar här och hjälpte till att rensa ur vedboden och såga upp all gammal ved plus slänga allt gammalt skräp i vedboden.


''

Pappa bernt och Åke i gång att såga ved.

  


Det fanns en hel del ved att såga upp och skräp att slänga.


Själv roade jag och jonas oss med att göra färdigt norra och västra väggens sargram i ridhuset.


  

Det börjar bli riktigt fint. Men så har man ju hjälp av ett proff. Jonas är otroligt duktig både på att snickra och svetsa. Ska bli riktigt kul när det blir helt klart.


Så här fint blev det efter att jag sladdat av ridbanan.


Imorgon är det träning för Hans-Olof Ottosson. Pia kommer rida Tamagotchi och jag kommer ha en ridskole häst då träningen är på Kalmar Bygdens Fältrittklubb.

  

Av Pia o Jörgen - 12 oktober 2010 22:20

Fick ta hand om utsläpp lunch samt insläpp i måndags och då passade jag på att ta lite bilder på alla hästarna ute i hagen.


Angel stolt mor till båda sina föl. Diablo och hans syster som fortfarande inte fått något namn. Diablo är nu dryga året och hans syster kom ju den 9 maj och är nu ett halvår och börjar bli stora tösen.





Även Tamagotchi trivdes i morgonsolen även om det var rejält frostigt och endast ett par grader varm då jag släppte ut hästarna.  


Som ni ser så växer även Birgitts lilla föl så det knackar. Frågan är bara vad det blir för färg på henne ?


Får väl försöka bättre mig när det gäller blogg inlägg har varit lite dåligt med uppdateringar sista tiden.



Även Fiddelie tyckte det var mysigt i höst solen som värmde som värsta vår solen. Synd bara att man var tvungen att gå in och sitta i telefonmöte större delen av dagen.

//Jörgen         

Ovido - Quiz & Flashcards