stallatlas

Alla inlägg under november 2011

Av Pia o Jörgen - 16 november 2011 13:32

Söndagen den 13/11 var det dags för KBF:s sista hopptävling och det var många som ville vara med och tävla. Framförallt var det mycket ungdomar som tävlade ponnier och hade vi haft flera Knut och Daisy så hade vi nog fått ännu flera starter.


Även den gång så var vädrets makter snälla mot oss och vi slapp både regn och blås den här gången.


Själv hade jag väl ingen lyckad dag i hoppningen. Började med att besikta banan efter att Malawi och jag tvärstannade då vi skulle hoppafram på en oxer vilket innebär att jag hamnade framme på nacke på honom och fick snällt göra en liten kullerbytta. Som tur var så blev fallet inte särskilt hårt och jag kunde fortsätta att hoppa fram. Väl inne på banan så tvärnitade vi på första oxern och sen vet ni som var där att jag blev utesluten då jag hoppade fel hinder under rundan. Sen var det bara att byta häst och försöka sig på 1 meter istället men där gick det inte så mycket bättre utan jag vägrade ut mig på en oxer och slapp genomförra den klassen också.


Däremot var det många andra som var lyckosamma och här hittar ni några av bilderna från tävlingen.


Resten hittar ni på våran Pixbox Sida. Klicka här för att komma till bilderna.


                    

Ovido - Quiz & Flashcards