stallatlas

Alla inlägg under juni 2013

Av Pia o Jörgen - 28 juni 2013 16:03

I går kväll var det hoppträning för Hans-Olof Ottosson igen. Jättekul. Inför träningen hade vi målat om en del av hinderparken och det såg riktigt trevligt ut. Nästa projektet är att fortsätta bygga lite nya hinder samt att skaffa lite reklamskyltar så det blir lite mera matchlikt så att säga. Så är det någon som har någon gammal reklamskylt som gärna är färggrann så får ni höra av er så ska vi smycka paddocken med dem.

Tänk vad lite färg kan göra både på nya och gamla bommar.


   

Pia och Tammis var riktigt fina och duktiga kul att se. Han precis hem så jag han se hennes lektion. Tyvärr blev väldigt många av bilderna som jag tog suddiga men här är några som blev helt ok.

     
I sista gruppen red Jacob o De La Cupido och jag på lilla Femme och Helena på sin häst. Tyvärr var det ingen som tog kort när vi hoppade men här är lite filmsnuttar.


 


Jacob o De La Cupido


Jag och Femme avslutades med en rejäl vurpa men som tur var så gick inget sönder. Puh


Hoppningen för 2 veckor sedan.


Cupes och Jakobs ritt från den 13 juni.


Av Pia o Jörgen - 11 juni 2013 18:21

Man lever ju på hoppet brukar man ju säga. Den här veckan lever jag för hoppningen skulle man väl kunna säga.


Började med att hoppa i Söndags tillsammans med Pia (hustrun), Petra och Emma hemma i paddocken där vi övade en hel del lydnadshoppning. Petra red våran De La Cupido. Pia red sin Tamagotchi, Emma red på sin Bella och jag på min älskade lilla Femme De Menage.


Det var riktigt varmt och gott i solen så det var tur jag vattnade hela förmiddagen även om det knappt märktes. Men så är det ju nu när det blir sommar.


Ikväll rider jag två hopplektioner på KBF och på torsdag blir det hopplektion för Hans-Olof Ottosson och sedan sista hopplektionen med Linda Sonesson på KBF på kvällen. Ska bli riktigt kul. Ni som känner Linda vet ju att hon alltid hittar på nåt bus sista lektionen för terminen så vi får väl se vad det blir på torsdag.


Här är lite bilder från Söndagens hoppning tagna av Emmas pappa Grege.


Emma o Bella  

 
Pia o Tamagotchi
 
Petra o De La Cupido
 
Jörgen o Femme
                 

Ovido - Quiz & Flashcards