stallatlas

Alla inlägg under oktober 2011

Av Pia o Jörgen - 29 oktober 2011 20:37

Idag har Pia och Tamagotchi varit på ridklubben Udden och tävlat i hoppning och det var så nära så nära att hon blev placerad. Första klassen var en rätt teknisk bana och massor av ekipage vägrade ut sig på 4:e hindret. Och där blev det 8 fel samt 2 tidsfel men en trevlig ritt trots allt. I andra klassen var Pia och Tammis taggade till tusen och nollade i grund omgången men rev ett hinder i omhoppningen. Här har ni filmerna på Pias och Tammis ritter.


Första klassen.



Andra klassen

Klass 6 - 1.00 bed. Två faser A:0/A:0 - Avd. A

Lokal Häst Hoppning

31 startande och 8 placerade

Senaste uppdaterad 2011-10-29 17:48

Överdomare: Bertil Vilén

Tävlingsledare: Gunilla Pettersson

Hoppdomare: Ann Rodhelind

Banbyggare: Thomas Lennartsson

 
 

Klass 5 - 1.00 bed. Två faser A:0/A:0 - Avd. A

Lokal Häst Hoppning

22 startande och 6 placerade

Senaste uppdaterad 2011-10-29 19:01

Överdomare: Bertil Vilén

Tävlingsledare: Gunilla Pettersson

Hoppdomare: Ann Rodhelind

Banbyggare: Thomas Lennartsson

 

 
PlatsRyttareHästPremieFelTidFelTid
1
 
Gransjöns KaramellPaddock Camargue RW 91 - Kaliber 574Eva AronssonJosefina Aronsson100050.80028.33
2
 
WiktorHemmingway - CalvadosB.T HengeveldStall Karupslund ab100056.20032.51
3
Sara GardeliusWisby Ridklubb
 
Mr CoolLandlord - Irco MarcoZarah OlovssonZarah Olovsson100059.00032.57
4
My HallbingTorsås Ryttare
 
Sam's Ack-Va-VitSambesi (Gambler) - Good FutureLena DelérMy Hallbing100052.70430.45
5
Sara SönnermyrMålilla R&KS
 
TamaraSilvio I - Drosselklang IICarl HohmeierLage Sönnermyr100049.20431.91
6
 
Bravour van de DungelhoeveQuickfeuer van Koekshof - Hibrahim von PferdheimLuc VandenreytBengt Ericsson100055.00432.01
Ej placerade
7
Pia Asplund OhlssonKalmarbygdens FK
 
TamagotchiQuite Easy - CeylonKatarina Nygrenpia asplund ohlsson 056.70437.88
8
Sophie HauffmanKarlskrona Lyckå
 
Sinatra HZadok - Apache du ForestA L. HaverkampSophie Hauffman 053.10437.99
9
 
NaiomiNobel - Mummy's Treasure xxLars IngvarssonPer Ahlquist 452.60  
10
 
GoldyGolden Deister - ItaxerxesOkändMikaela Berglund 452.80  
11
 
SchneckeUskudar des Malais (SF) - Alpen FürstMonika SchallerNellan Söderquist Widenstedt 453.30  
12
Viktoria ElmbroNybro Ridklubb
 
GlobertrotterGrandelstein - Orcus I/TRita HechtnerViktoria Elmbro 456.60  
13
Elias IdhOskarshamns RK
 
RapazzaRobin Z - Ostrew xxJenny SvenssonElias Idh 459.50  
14
 
Metronom C (SWB)Castor (210216484) - On Your Mark xxGunilla DanielssonRidklubben Udden 460.00  
15
Marie MadsenRonneby RF
 
Hat Trick (SWB)Oramé - CortezErika KarlssonRamona Appelqvist 468.80  
16
Emelie GötessonVarbergs RK
 
Diamond ZoegaZeppelin - King of DiamondsKarlsson, HelenaHelena Karlsson 469.00  
17
Emma IngvarssonTorestorp Kristvalla
 
Zeus (SWB)Guido (ex Gudo) - MaginiTherese JohanssonEmma Ingvarsson 578.00  
18
 
NinaTrombon - Pik TrumpfOkändMadelene Gustavsson 860.70  
19
Anna JuhlinRK Udden
 
Just DuncanCortez - ShogunBrittMarie Nyman BolinderMatilda Hildén 975.40  
20
 
GrantorParadoks - TabunSzczepanik MarcinSofie Tegnemo 1392.20  
21
Anna EkseliusVetlandaortens RF
 
One DiamondBlack Diamond - VikingCarina MöllgårdAnna Ekselius 2697.50  
22
Kajsa HillbomÖlands RF
 
Favory ZancheFavory Musche - 10 Pluto Fantasia-24Rose-Marie HillbomRose-Marie Hillbom  Ute. 

 

Av Pia o Jörgen - 29 oktober 2011 09:18

Idag blev det en tidigt morgon då pia först ska jobba på KBF under morgonen och sedan tävla i hoppning på Udde förutsatt att hon hinner hem och göra iordning Tamagotchi. Pia klippte Tammis igår gissa om det blev mycket päls  .


Så kom ut och heja på henne på udde efter 14.00 då tävligen börjar. Vi får väl se om jag kan åka med och filma lite.

Startlista till udden hittar du här.


När vi tog ut hästarna i morse var det otroligt vackert men dimmigt.


  


Så alla vänner och ni andra gå ut och njut av vädret idag. Själv kommer jag roa mig med göra färdigt nya sadelkammaren och fortsätta stängsla. Igentligen borde man väl vara på golfbanan med sådant kalasväder som det verkar bli.


En dag som denna är det gott att leva trots alla måsten    //Jögge.  

Av Pia o Jörgen - 28 oktober 2011 16:49

Igår kväll var det hopplektion på Kalmar Fältrittklubb för fröken Linda Sonesson. Som vanligt var jag lite sen på grund av att det tog tid på gymet. När jag väl kom dit så ser jag i pärmen att jag ska hoppa Vincent. Kul har aldrig ridit den lille pojken. Nja nu är han inte lite direkt men ändå. Det blev en hopplektion med mycket jobb. Det var riktigt kul att rida honom men det var riktigt svårt att hitta vilka knappar man ska trycka på för att få ihop honom och få in bakbenen på honom. Men nästa gång så får vi hoppas det går bättre nu vet jag ju lite mer vilka knappar jag ska trycka på   


Här hittar ni några av bilderna som togs under kvällen träning.


Resten hittar ni på våran pixbox sida.


 

       


Nä nu är det dags att packa väska och bege sig till gymet för lite CT //Jögge. 

Av Pia o Jörgen - 26 oktober 2011 17:07

Då har det varit lite hoppträning för Hans-Olof Ottosson igen hemma på gården i rockneby och Hans-Olof var på ett strålande humör. Den här gången var det 2 grupper då det var en del som inte kunde vara med. Lite skönt för mig för då slapp jag stressa från jobbet och stan. Kul att även min egen hopptränare var med och tittade för att få lite nya ideer.


Har inte hunnit ladda upp alla bilder och filmer på Youtube ännu men här hittar ni ett axplock från träningen.

Resten hittar ni på våran Pixbox sida.  Ni hittar även flera filmer på våran Youtube kanal.


Sen såg jag att jag hade skrivit att det var pia och tamagotchi på bilden i filmen men det är både Femme samt Tamagotchi med på filmen och bildern.



           



Av Pia o Jörgen - 7 oktober 2011 16:11

Nu har ni bilderna från förra veckans hoppträning för Hans-Olof Ottosson på våran Pixboxsida klicka här!


Tyvärr så blev det för dåligt ljus på slutet vilket gjorde att det var bara de första grupperna som jag fick halvskapliga bilder på. Men bättre än ingenting tills jag får råd att köpa mig ett ljusstarkare objektiv.


                   

Av Pia o Jörgen - 3 oktober 2011 22:34

I fredags var det hoppning för Hans-Olof Ottosson hemma i ridhuset i Rockneby igen. Det var 9 ryttare uppdelade i 3 grupper som hoppade. Ny för den här gången var Annelie Franks son Alexander som jag blev imponerad av. Det ser så enkelt ut när han hoppar. Var kul att se Petra på Cupido också. Skit vad hoppsugen jag blev vi får väl se om jag kan vara med nästa gång på någon av hästarna.


Kommer i veckan publicera lite bilder och filmer från träningen tills jag får ut dem få ni titta på ett smakprov från hoppningen här.



  Flaming Star en elegant sv ridponny 146 cm som förra helgen gått 5års-championatet i Falkenberg på 71% o 67,5% Flaming Star är e Roadleas Dancing Gold u Flaming Pie ue Bellini. Till Salu!


Ovido - Quiz & Flashcards