stallatlas

Alla inlägg under juni 2011

Av Pia o Jörgen - 7 juni 2011 12:25

Igår så gjorde våran 5-åring De La Cupido efter Cardento Ladoucette xx ue Dalsaan xx sin debut på en tävlingsbana. Nu tävlade han inte utan han fick prova på att hoppa en tävlingsbana i Nybro på gräs med Katarina Torstensson på ryggen. Katarina hade tävlat 3 hästar under dagen och vi möte upp efter tävlingen för att hon skulle hoppa honom på tävlingsbana. Jag är riktigt glad att jag följde med och filmade samt fotade trots att det var 28 grader i skuggan vi 14 tiden i nybro.


Vilken duktig häst vi ha han brydde sig inte ett dugg om att hinderparken såg annorlunda ut eller att det var hoppning på gräs. Men klart det var ju ett proffs på ryggen. Själv trodde jag att han skulle bry sig om hindret med vattenmatta men det var inga som helst problem. Han verkade ha riktigt kul på bana och jag ser fram emot den dagen då man får se honom på en riktig tävling.


Här är lite bilder och video från hoppningen. Ljudet i bakgrunden på videon är jag som tar kort samtidigt som jag försöker filma honom med min iphone så ni får ursäkta att jag är lite skakig på handen.



 

Gissa om han gillade att få hoppa en bana.

          

Här kollar jag läget innan det är dags att hoppa och lite konstig var allt vattenmattan. Men när den väl hoppades var det inga problem.

//Jörgen

Ovido - Quiz & Flashcards