stallatlas

Alla inlägg under juli 2010

Av Pia o Jörgen - 2 juli 2010 23:24

Då var det äntligen dags att slå av datorn och plocka fram hammare o spik, samt svets och målarpensel. Idag går jag på semester så nu är det dags att börja jobba. Som månskensbonde har man ju inte direkt semester utan man byter ut ett jobb mot ett annat. Men man ska inte klaga det är rätt gott just nu även om det är lite väl varmt just nu. Helt otroligt klockan är 23:27 (16 grader ute och 23 inne) fredag kväll och pia sover i ena hörnet av soffan och jag sitte här och försöker prioritera alla måsten som ska fixas under semestern. Innan jag satt mig i soffan red jag triton i nästan en timme. "Triton" är en lånehäst som inte alltid är så lätt att tas med. Igår skickade han av mig innan jag ens han börja rida den lille skurken. Nja direkt liten är han ju inte.


Triton är hos oss ett par veckor då hans matte är på semester så då ska vi kampera ihop. Så det blir ridning nästan varje dag de närmsta veckorna.


Men kungen på våran gård är trots allt Felix. Tänk att han var borta i 27 månader då vi bodde i törneby borta vid kalmar travet men nu är han hemma och ligger och gottar sig i solen om dagarna.



Vilken go kisse. Skönt att han kom hem igen.


Semester .........YES.


Nä nu är det dags att ta ett par jordgubbar till sen är det dags att krypa till kojs så jag kan komm upp i tid och välja vapen inför morgon dagens första semesterdag. Fråga ska vi köra pensel, hammar eller svets?


Nja det blir nog hammare och svets imorgon för det för varmt för att måla.


//Jögge.  

Ovido - Quiz & Flashcards